Subject: Vastus teabenõudele
From: "Killu Christine Paal" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "SiM info" <[email-masked]>
Date: Wed, 1 Oct 2025 13:56:44 +0300

Tere!

Vastusena teie pöördumisele selgitame järgnevat.

Kasvuettevõtte määratlusele vastavuse hindamise kord on sätestatud 
Siseministri 16.01.2024 a määruses nr 2 „Iduettevõtte või kasvuettevõtte 
määratlusele vastavuse hindamise tingimused ja kord ning selleks esitatavate 
andmete ja tõendite loetelu ning nende esitamise nõuded“ (määrus). Määruse 
kohaselt peab välismaalase lühiajaliseks töötamise registreerimiseks, 
töötamiseks tähtajalise elamisloa taotlemiseks või selle pikendamiseks 
kasvuettevõttes töötamiseks saama ettevõte ekspertkomisjonilt positiivse 
hinnangu selle kohta, et ettevõte vastab kasvuettevõtte määratlusele.

Erandid, kui ekspertkomisjoni hinnangut ei ole vaja, on sätestatud määruse 
paragrahvis 12. Viidatud paragrahvi lõike 1 punkti 1 kohaselt võib 
haldusorgan registreerida lühiajalise töötamise, anda tähtajalise elamisloa 
või seda pikendada kasvuettevõttes töötamiseks ilma ekspertkomisjoni 
arvamuseta, kui haldusorgan on hinnanud varasemas menetluses, et ettevõte 
või äriühing vastab VMS-is sätestatud kasvuettevõtte määratlusele. Määruse § 
13 lõike 1 kohaselt kohaldub eelviidatud erisus viie aasta jooksul arvates 
määruse jõustumisest. Siinkohal peab arvestama, et haldusorgan võib 
vajadusel ettevõttelt nõuda ekspertkomisjonilt hinnangu küsimust, kui on 
põhjendatud alust arvata, et ettevõte ei vasta enam kasvuettevõtte 
määratlusele. Samuti hindab PPA igakordselt taotluse menetluse raames, kas 
VMS § 106´3 lõike 1 punktides 1-4 sätestatud tingimused on täidetud.

Määruse § 12 lõike 1 punkti 2 kohaselt võib loa anda ilma ekspertkomisjoni 
arvamuseta, kui ettevõte on siseministri kehtestatud iduettevõtte 
määratusele vastavate ettevõtete nimekirjas. Määruse kohaselt kehtestab 
vastava nimekirja siseminister. Märgime, et kehtiv õigus analoogset 
nimekirja kehtestamist kasvuettevõtete osas ette ei näe. Manusest leiate 
nimekirja majandusüksustest, kes siseministri käskkirjaga on määratletud 
iduettevõttena.

Lugupidamisega

Siseministeerium

From: Angeelika Ruustalu <[email-masked]>
Sent: Tuesday, September 30, 2025 11:30 PM
To: SiM info <[email-masked]>
Subject: Teabenõue

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

Palun väljastage siseministri 16.01.2024 määrusega nr 2 „Iduettevõtte või 
kasvuettevõtte määratlusele vastavuse hindamise tingimused ja kord

ning selleks esitatavate andmete ja tõendite loetelu ning nende esitamise 
nõuded“ kehtestatud iduettevõtte või kasvuettevõtte määratlusele vastavuse 
hindamisega tegeleva ekspertkomisjoni poolt hetkel kehtiv kasvuettevõtte 
määratlusele vastavaks hinnatud äriühingute nimekiri.

Lugupidamisega,

-- 

Angeelika Ruustalu

ANRU Consultation