Subject: PPA arvamus Vabariigi Valitsuse korralduse „Liiklusohutusprogrammi 2026-2035 heakskiitmine“ eelnõu ja liiklusohutusprogrammi 2026-2035 aastate 2026-2029 elluviimiskava kohta
From: "Katreen Siirma" <[email-masked]>
To: "Ago Iloste" <[email-masked]>, "SiM info" <[email-masked]>
Date: Wed, 24 Sep 2025 15:05:19 +0300

Tere!

Edastan PPA arvamuse Vabariigi Valitsuse korralduse
„Liiklusohutusprogrammi 2026-2035 heakskiitmine“ eelnõu ja
liiklusohutusprogrammi 2026-2035 aastate 2026-2029 elluviimiskava kohta.

Tegevustes, kus PPA on vastutav, peab PPA prioriteetseks mehitatud
liiklusjärelevalve suurendamist, mis tagab, et tänavatel on rohkem
politseinikke ennetamas ja reageerimas liikluse riskikäitumiste
vähendamiseks. Saame seeläbi viia ellu liiklusjärelevalve uusi lähenemisi,
mis kätkeb endas liiklusohtliku käitumise heidutust, tagab kiirema
reageerimise avalikku korda ähvardavatele ohtudele ja parema
kriisivalmiduse. Mehitatud liiklusjärelevalve suurendamise läbi on teedel
rohkem politseinikke ohte ennetamas. Mehitatud liiklusjärelevalve
suurendamine on vajalik ka baaspiirkiiruse uute normide järelevalveks ning
kogukondade riskiisikute käitumise maandamiseks.

Vajalik on ka automaatse järelevalve suurendamiseks vajaliku HIS 2
programmi arendamine, et tagada automaatse liiklusjärelevalve laialdasem
rakendamine.

Kogu Liiklusohutusprogrammi vaates peaks elluviimiskavas olevatele
tegevustele olema püstitatud selged eesmärgid mõõdetavate indikaatoritega,
mida üks või teine tegevus saavutada püüab.

Lugupidamisega

Katreen Siirma

Jurist

Arendusosakond

Valmisoleku ja reageerimise büroo

Politsei- ja Piirivalveamet