Subject: Vastus teabenõudele
From: "SiM info" <[email-masked]>
To: "'Tarmo Vahter'" <[email-masked]>
Date: Thu, 24 Jul 2025 13:40:49 +0300

Tere!

Täname teid pöördumise eest.
Uurisime, millised on meie käsutuses olevad materjalid ja andmed mis 
kajastavad 1994. aasta 28. septembril toimunud reisiparvlaeva Estonia 
katastroofi ja sellega seotud edasisi tegevusi. Lisame siinkohal materjalid, 
mis on selles teemas liikunud ja mille osas on meil veel otse juurdepääs. 
Põhisõnumina saame öelda, et tänaseks on meie haldusalas olevad 
kriminaalasja materjalid siiski üle antud Rahvusarhiivile : 
https://ais.ra.ee/et/description-unit/view?id=223706289889&ru=639MpZ .

Lugupidamisega

Siseministeerium

612 5024
Pikk 61, 15065 Tallinn

-----Original Message-----
From: Tarmo Vahter <[email-masked]>
Sent: Wednesday, July 16, 2025 10:49 AM
To: SiM info <[email-masked]>
Subject: Teabenõue Eesti Ekspressilt

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere,

Eesti Ekspress soovib teabenõude korras tutvuda siseministeeriumi arhiivis 
asuvate 1994.-1995. aasta dokumentidega, mis kajastavad 1994. aasta 28. 
septembril toimunud reisipraamlaeva Estonia katastroofi ja sellele järgnenud 
tegevusi laevaõnnetuse põhjuste selgitamisel, hukkunute tuvastamisel ning 
kapten Avo Pihti jt algul päästetute nimekirjades olnud Eesti kodanike 
saatuse selgitamisel.

Siseministeeriumil oli alates 28. septembrist 1994 Eestis keskne roll 
Estonia pardal viibinud, hukkunud, teadmata kadunuks jäänud ja eluga 
pääsenute nimekirjade koostamisel. Sellega tegeles siseministeeriumis loodud 
kriisikomisjon. Ühtlasi koordineeris siseministeeriumi juhtkond katastroofi 
põhjuseid uurivate politseiasutuste ja kaitsepolitsei tegevust.

Avaliku teabe seaduse  § 35 lg 1 p 12 ja § 40 lg 3 kohaselt kehtib 
isikuandmeid sisaldavale teabele juurdepääsupiirang kuni 30 aastat pärast 
isiku surma. Estonia katastroofist on möödunud tänaseks üle 30 aasta ja 
avaliku teabe seadusest tulenevad juurdepääsupiirangud on kustunud.

Kui dokumendid peaksid sisaldama andmeid ka kolmandate isikute kohta, siis 
kolmandate isikute andmetega Eesti Ekspress tutvuda ei soovi. Kõnealuste 
dokumentidega sooviks Eesti Ekspress tutvuda osaliselt, vastavalt avaliku 
teabe seaduse § 38 lg 2.

Lugupidamisega

Tarmo Vahter
Eesti Ekspress

Sent from my iPad