Subject: Siseministri määruse „Siseministri määruste muutmine seoses Häirekeskuse tegevuse täpsustamisega“ eelnõu
From: "Katreen Siirma" <[email-masked]>
To: "SiM info" <[email-masked]>
Date: Thu, 3 Jul 2025 13:14:34 +0300

Tere!

Edastan PPA arvamuse siseministri määruse „Siseministri määruste muutmine
seoses Häirekeskuse tegevuse täpsustamisega“ eelnõu kohta.

1.	Siseministri määruse „Hädaabiteadete menetlemise kord ja
hädaabiteadete menetlemise toimimisele esitatavad nõuded“ § 7 lg 2 alusel
lõpetab PPA toimingud politsei pädevuses oleva teatega pärast seda, kui ta
on sisestanud teate ja sellele reageerimise kohta käiva olulise
informatsiooni hädaabiteadete ning abi- ja infoteadete andmekogusse,
viimane politseiüksus on sündmuskohalt lahkunud ning teade on edastatud
politsei infosüsteemi POLIS.

PPA hinnangul ei pea ju alati teadet infosüsteemi POLIS edastama, võib
piirduda ka ainult KILP-i edastamisega.

2.	Siseministri määruse „Hädaabiteadete ning abi- ja infoteadete
andmekogu põhimäärus“ § 6 lg 1 p 4 alusel esitab politsei andmekogu
vastutav töötleja andmekogusse sündmuse lahendamisele kaasatud abijõu
andmed, sündmusega seotud subjekti või objekti andmed ja KRIT-i teenuse
osutamiseks evakueeritute andmed.

Ressursi andmed peaks esitama KILP vastutav töötleja, sest POLIS-s enam
ressursi andmeid ju ei ole.

Lugupidamisega

Katreen Siirma

Jurist

Arendusosakond

Valmisoleku ja reageerimise büroo

Politsei- ja Piirivalveamet